הקשר בין תחבורה ציבורית למחירי הנדל"ן

עד כמה משפיעים נתיבי תחבורה ציבוריים על ערך הנדל"ן? מסתבר שהרבה מאוד. אם הנכס שלכם ממוקם במרחק הנכון מהרכבת הקלה הערך שלו יעלה.

העבודות על הרכבת הקלה מתנהלות בקצב מטורף, אי אפשר לפספס את מפלצות המתכת הענקיות הממוקמות לאורך הציר של הרכבת הקלה העתידית.

 

אז היו מתנגדים, והיו שאמרו שאין פה חשיבה ושזו טעות איומה, אבל העבודות מתבצעות והרכבת הקלה היא עובדה קיימת שנוכל ליהנות ממנה (אנחנו מקווים) בעוד כמה שנים.  

 

הדמיה - קרון הרכבת הקלה. מקור: נת"ע

 

הקו האדום הוא הראשון מבין קווי המערכת שאת הקמתו החלו באוגוסט 2015. זהו קו שיעבור בחמש ערים מרכזיות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל – אביב -יפו ובת-ים. חלק מהתוואי של הרכבת בתחומי העיר תל-אביב לאורכה של דרך בגין, ברחוב הרכבת ולכיוון מתחם התחנה יהיה תת קרקעי, ובשאר החלקים יהיה התוואי עילי.

 

 

לא קרוב מידי ולא רחוק מידי

 

אז איך כל זה קשור לערך נדל"ן? על מנת שמחיר הנכס יעלה בזכות הרכבת הקלה, הוא צריך להיות ממוקם במיקום הנכון, לא קרוב מידי ולא רחוק מידי.

 

כך זה בכל העולם, בתים שנמצאים בקרבה מסוימת לרכבות התחתיות או רכבות קלות נהנים מערך נדל"ן גבוה יותר.

 

 הדמיה - קרון הרכבת הקלה. מקור: נת"ע

 

דירות קרובות מידי מאופיינות ברעש סביבתי מה שעלול אף להוריד את ערך הנכס, לדירות שממוקמות רחוק מידי לא תהיה משמעות על מחירן, לעומתן, הדירות שממוקמות במרחק של כמה מאות מטרים בלבד, ייהנו מהשבחת הנכס. במקרה זה אלמנט הקרבה נשמר אך ללא המטרדים סביבתיים (רעש וזיהום אוויר).

 

הרכבת שנבנית במטרופולין תל אביב תפעל בהנעה חשמלית, מה שיפחית את מפגע הרעש וזיהום האוויר, וגם אין ספק שקו זה ישפר באופן משמעותי את הזמינות של התחבורה הציבורית בכל אזור תל אביב והסביבה, כך שאולי בסופו של דבר גם הדירות שקרובות יותר יוכלו לזכות מעלייה מסוימת בערכן, אבל את זה נוכל לדעת רק לאחר סיום העבודות ותחילת הפעילות של הרכבת.